ПЛАН ЗАХОДІВ
ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
В КЗ «ДНЗ №18» НА 2020-2025 р.
№ з/п | Завдання | Зміст заходу | Термін | Виконавці |
1 | Забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей | Створювати належні умови для рівного доступу дітей до якісної освіти. Вжити заходи для забезпечення організаційно-правових засад діяльності КЗ «ДНЗ №18»,їх належного кадрового, навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення. | Постійно | Завідувач |
2 | Виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки – Герба, Прапора ,Гімну України та історичних святинь | Забезпечити розміщення державної символіки та підняття державного Прапора під час проведення різноманітних урочистих зібрань, спортивних змагань, інших масових заходів. | Постійно | Завідувач |
Проведення в КЗ «ДНЗ №18» заходів до Дня Державного Прапора України. | Серпень | Вихователь-методист | ||
Проведення в КЗ «ДНЗ №18» правової освіти та виховання ,направленої на розвиток у дітей почуття власної гідності, усвідомлення своїх прав і місця в суспільстві ,можливості реалізації своїх прав у поєднанні з виконанням обов’язків. | Постійно | Вихователі груп | ||
Забезпечити проведення циклу заходів за темою: «Мої права і обов’язки за Конституцією України» | Квітень | Вихователь-методист, вихователі груп | ||
3 | Сприяння набуттю дітьми соціального досвіту, успадкування духовних та культурних надбань українського народу | Проводити з дітьми освітню інформаційну роботу з вивчення, популяризації національної історії та культури ( Різдво- свята вечеря в родині, сімейні традиції частування, колядування; вивчення з дітьми колядок, щедрівок; Великдень- традиції освячення паски, великоднього кошика ,розфарбування писанок, крашанок, великодні ігри; день Святого Миколая- написання листві Святому Миколаєві); Ознайомити дітей зі стравами; виховувати повагу до сільської праці; дати елементарні знання про те, що в Україні живуть люди різних національностей, у них є своя мова, культура; стимулювати дітей до вияву своєї належності до народу, етносу через читання віршів, співи, таночки) | Постійно | Вихователі груп |
4 | Підвищення рівня знань про видатних особистостей українського державотворення | Ознайомлювати дітей з видатними людьми минулого та сучасності. Які прославили Україну; виховувати інтерес до минулого рідного краю, повагу до національних героїв минулого та сучасності. | Постійно | Вихователі груп |
5 | Формування мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного коду нації | Обговорювати Концепцію державної мовної політики; забезпечити ведення ділової документації українською мовою, дотримання єдиного орфографічного режиму; ознайомлювати педагогів закладу з нормативно-правовими та розпорядчими документами з питань мовного законодавства; здійснювати постійний контроль за виконанням вимог щодо відповідності дидактичних матеріалів мові навчання та виховання в групах . | Постійно | Завідувач, вихователь-методист |
У плані роботи закладу передбачати заходи з відзначення Днів української писемності та мови. Проведення заходу «Мова рідна, ти – життя народу і культури рідного краю» | Листопад | Вихователь-методист, вихователі груп | ||
Сприяння участі педагогів у проведенні конгресів, форумів, конференцій семінарів тощо з питань утвердження української мови в усіх сферах суспільного житті на всій території України. | Постійно | Вихователь-методист | ||
6 | Формування духовних цінностей українського патріота ; почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української держави ,рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне, на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини | Організувати роботу щодо залучення дітей до вивчення історичного минулого, культури українського народу, пропагування здобутків національної духовної спадщини шляхом проведення районних , міських акцій, конкурсів патріотичного спрямування. | Постійно | Вихователь-методист, вихователі груп |
Забезпечити проведення в закладі зустрічей, вечорів пам’яті, творчих конкурсів з метою пропагування та виховання дітей та на кращих зразках героїчної історії країни, славних бойових і трудових традицій старшого покоління. | Жовтень, квітень | Вихователь-методист, вихователі груп | ||
Відзначення 207-річчя з дня народження Т.Г.Шевченка | Березень | Вихователь-методист, вихователі груп | ||
7 | Відновлення і вшанування національної пам’яті | У планах роботи КЗ «ДНЗ №18» передбачати заходи, відповідно до Календаря знаменних і пам’ятних дат з національно-патріотичного виховання | Постійно | Вихователь-методист, вихователі груп |
Організувати в закладі виставки фото- та архівних документів. що ілюструють ставлення та розвиток українського державотворення. | Жовтень | Вихователь-методист, вихователі груп | ||
Організувати в методичному кабінеті тематичні експозиції до Дня захисника Вітчизни та до Дня Збройних Сил України | Щороку 14 жовтня та 6 грудня | Вихователь-методист | ||
8 | Формування психологічної та фізичної готовності дітей до виконання громадянського і конституційного обов’язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, підвищення престижу і розвиток мотивації дітей до державної та військової служби | Проведення виховних заходів спільно з правоохоронними органами | Постійно | Вихователь-методист |
Забезпечення проведення у закладі освіти інформаційно-просвітницьких та виховних заходів з питань безпеки, до медичної підготовки, підвищення престижу військової служби | Жовтень, травень | Вихователь-методист, вихователі груп | ||
Тиждень : « Ми діти твої, Україно»; « Про безпеку треба знати, про безпеку треба дбати» | Січень, травень | Вихователь-методист, вихователі груп | ||
9 | Відродження та розвиток українського козацтва як важливої громадської сили військово- патріотичного виховання дітей | Заходи до Дня українського козацтва. Козацькі розваги. | Жовтень | Вихователь-методист, вихователі груп |
10 | Забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, людей похилого віку, турбота про молодших та людей з особливими потребами | Провести з дітьми цикл занять про вшанування своїх предків, складанню родинного дерева. Ознайомити з поняттям про обереги родини ( батьківське та материнське благословення, рушник, вишиванка) | Постійно | Вихователь-методист, вихователі груп |
У плані роботи закладу передбачати заходи з відзначення Дня матері | Травень | Вихователь-методист, вихователі груп | ||
Проведення тижня доброти : -відзначення Дня похилого віку -Акція милосердя «Турбота» | Жовтень | Вихователь-методист, вихователі груп | ||
11 | Консолідація діяльності органів державного управління та місцевого самоврядування, навчальних закладів щодо національно- патріотичного виховання | Брати участь у спільних урочистих зібрання, святкуваннях, спортивно-масових заходах закладів дошкільної освіти, відзначення днів міста, мікрорайонів | Постійно | Вихователь-методист, вихователі груп |
12 | Сприяння діяльності установ , навчальних закладів , організацій клубів та осередків громадської активності. Спрямованих на патріотичне виховання молоді | Забезпечення взаємозв’язків з міськими управліннями, службами, освітніми, культурно-просвітницькими закладами, творчими спілками, громадськими організаціями з питань організації і підтримки різних форм дозвілля та зайнятості дітей у вільних час | Постійно | Вихователь-методист, вихователі груп |
Підтримка та сприяння розвитку державно-громадського управління освітою; забезпечення координації спільної діяльності адміністрації КЗ « ДНЗ №18» та батьків | Постійно | Вихователь-методист, вихователі груп | ||
13 | Підтримання кращих рис української нації – працелюбність, прагнення до свободи, любові до природи та мистецтва | Проводити благоустрою у дитячому садочку та на прилеглих територіях | Під час місячників благоустрою та до початку навчального року | Всі працівники закладу |
Участь у районних та міських акціях та конкурсах екологічного спрямування | Протягом навчального року | Всі працівники закладу | ||
14 | Створення умов для розвитку громадянської активності, професіоналізму. Високої мотивації до праці як основи конкурентоспроможності громадянина, а відтак, держави | Вивчення вітчизняних та зарубіжних сучасних виховних систем, узагальнення та поширення найкращого досвіду з національно-патріотичного виховання через участь у навчальних семінарах, вебінарах, конференціях та самоосвіти з вказаної теми. | Протягом навчального року | Вихователь-методист, вихователі груп |
15 | Сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я | Забезпечувати участь закладу та дітей на всіх етапах масових заходів художньо-естетичного, еколого-натуралістичного, національно-патріотичного, фізкультурно-оздоровчого та спортивного напрямку . | Щороку | Вихователь-методист, вихователі груп |
Організація та проведення заходів, направлених на збереження та зміцнення здоров’я дітей, формування у них свідомої мотивації здорового способу життя, навичок дбайливого ставлення до власного здоров’я та життя. | Постійно | Вихователь-методист, вихователі груп | ||
16 | Виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадської діяльності | Забезпечення проведення комплексу заходів з профілактики правопорушень, бездоглядності та безпритульності серед дітей (виявлення дітей з проблемами у соціально-емоційному розвитку, вивчення родинного мікроклімату, традицій та звичаїв). | Постійно | Вихователь-методист, практичний психолог |
Сприяння активізації діяльності педагогічного колективу з органами батьківського самоврядування щодо формування у дітей духовності, моральної культури, толерантної поведінки, уміння жити в громадянському суспільстві (батьківські збори, круглі столи, вечори запитань, консультації, тощо) | Постійно | Вихователь-методист, практичний психолог, вихователі груп | ||
17 | Наповнення офіційних інтернет - ресурсів | Забезпечення наповнення офіційних інтернет-ресурсів інформацією щодо цінності культурної спадщини та необхідності її збереження, а також виховання поваги до неї. | Постійно | Вихователь-методист, вихователі груп |
18 | Моніторинг рівня розвитку національно-патріотичного виховання та стану сформованості громадянської ідентичності здобувачів освіти | Застосування педагогами, практичним психологом методів спостереження, інтерв’ю, бесід, опитування, анкетування. | Вересень Травень | Вихователь-методист, практичний психолог, вихователі груп |